Zdrowe wiórki kokosowe

Fot. Pixabay.com

Wiórki kokosowe to nie tylko doskonały dodatek i ozdoba do ciast i deserów. To także bogactwo właściwości odżywczych, które warto włączyć do codziennej diety. Nie bez powodu palmy kokosowe w miejscach, gdzie rosną naturalnie, nazywane są drzewami życia.

Kokos i produkty z niego uważane są za jedne z najzdrowszych produktów. Tam, gdzie palmy kokosowe rosną naturalnie, są uważane za drzewa życia. Nic w tym dziwnego – orzechy kokosowe mają mnóstwo prozdrowotnych właściwości, a przy tym są wyjątkowo smaczne. Uzyskiwane z nich wiórki to doskonały dodatek do wielu potraw, nie tylko tych przygotowywanych na słodko.

Chronią przed wieloma chorobami
Wiórki kokosowe to wysuszony i starty miąższ orzecha palmy kokosowej. Zawierają dużo tłuszczu, dlatego nalezą do produktów dość kalorycznych, jednak nie powinny ich unikać nawet osoby będące na diecie odchudzającej. Wiórek kokosowych nie je się garściami, tylko w niewielkich ilościach – a ich właściwości dla naszego zdrowia są bezcenne. Wiórki kokosowe zawierają mnóstwo nienasyconych kwasów tłuszczowych, które są niezbędne do prawidłowej pracy układu krążenia. Obniżają poziom ciśnienia i złego cholesterolu we krwi, działają też korzystnie na naczynia krwionośne, wzmacniając ich ściany i chroniąc przed powstawaniem i odkładaniem blaszek miażdżycowych w ich światłach. Wiórki kokosowe mają niski indeks glikemiczny, są więc bezpieczne także dla cukrzyków. Nie powodują gwałtownych skoków cukru we krwi i utrzymują insulinę na stabilnym poziomie.

Doskonałe na odchudzanie
W skład wiórek kokosowych wchodzi też błonnik, którego jest w nich całkiem sporo. Błonnik wspomaga prace układu pokarmowego, zapewnia na długo uczucie sytości oraz reguluje pracę jelit i oczyszcza je ze złogów i toksyn. W 100 gramach wiórek kokosowych są 23 gramy błonnika, co niemal w całości zaspokaja dzienne zapotrzebowanie naszego organizmu na włókno pokarmowe. Błonnik i produkty w niego bogate powinny spożywać osoby będące na diecie odchudzającej oraz borykające się z dolegliwościami ze strony układu pokarmowego. Wiórki kokosowe zawierają też potas i magnez, które regulują pracę układu krwionośnego i nerwowego. Ale to nie wszystko. Suszony kokos to bogate źródło substancji antybakteryjnych i przeciwzapalnych, które wspomagają układ odpornościowy w walce z infekcjami i drobnoustrojami. Wiórki kokosowe są doskonałym źródłem energii, już niewielka ich ilość zapewnia uczucie sytości i zwiększa wydolność organizmu. Nic więc dziwnego, że chętnie wykorzystują je w kuchni sportowcy trenujący wyczynowe dyscypliny sportowe.

Zastosowanie w kuchni
Wiórki kokosowe mają delikatny, kokosowy aromat, są lekki i chrupiące. Doskonale sprawdzą się jako dodatek do deserów, słodkich przekąsek, zbożowych ciasteczek i ciast. Można je dodać także do domowej roboty mieszanki musli czy batoników zbożowych. Z wiórkami kokosowymi świetnie smakują koktajle mleczne i owocowe, jogurty i lody. Można ich też używać jako ozdoby do deserów czy tortów. Pasują także do naleśników, placków czy gofrów. Wiórki kokosowe to też nieodłączny dodatek wielu egzotycznych dań kuchni orientalnej.

Podobne artykuły

Kontakt